Leta i den här bloggen

lördag 26 maj 2012

Diagnoser.


Det är besynnerligt, det här med diagnoser. Just det här med att säga att människor är olika. Men människor som är för olika blir diagnoserade. Jag själv är diagnoserad med ADD, egentlig depression (svår) och en ångestsjukdom som är en blandning mellan  enkel fobi, paniksyndrom och social fobi. Jag kommer ihåg att min pappa sa att det skulle kännas som en lättnad att få reda på om jag hade en diagnos. Jag blev bara rädd och bröt ihop när jag fick reda på detta. Det kändes som om jag hade svikit mig själv och alla runt omkring mig. Som om saker skulle bli så mycket svårare efter att ha fått en diagnos. Jag vet att jag antagligen kommer få svårt att få jobb i framtiden på grund av min ADD (Attention Decifit Disorder) som gör att jag har svårt att koncentrera mig och blir lätt distraherad av saker runt omkring mig. Jag har svårt att avsluta saker som jag påbörjat och tappar ofta snabbt intresset. Dessutom har jag jättesvårt för stora förändringar. Jag blir ofta rädd, arg och förvirrad vid förändringar.


~ N o c h y u W o r d s

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar