Leta i den här bloggen

torsdag 24 maj 2012

Så arg.

Min pappa har ADHD, jag har ADD.
KMR är helt ute, på riktigt. Jag var inne på deras hemsida och den första rubriken jag såg var "Se ADHD-barn bli monster." Så var det en video under. Så jävla förbannad. Varför i helvete uttrycker dom sig på ett sånt jävla äckligt korkat sätt?


Människor med ADHD blir inte monster. Deras diagnos kan ställa till med en del saker, men dom blir aldrig monster. Aldrig. ADHD är neuropsykologisk funktionsnedsättning och att kalla en människa med ADHD för monster bara för att den har ADHD är som att säga att en människa med Downs syndrom är ett monster.


Samma sak med tidningsartiklar som en efter en poppar upp och den ena mer korkad än den andra. Varför ska dom skriva om ämnet om dom inte vet ett skit om det? Fakta som man hittar om diagnoserna är för det mesta bara en liten del av vad det faktiskt innebär att ha en sådan diagnos. Min pappa vågar inte berätta det, eftersom han vet att han skulle förlora jobbet då. Det är en sjuk syn. 


~ N o c h y u W o r d s

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar